Program

5.10. – 10.10. 2014 >> POLIGON KREATIVNI CENTER
———–
5.10. 2014 >> 17.30 >> javna uvodna  predavanja
———–
6. – 9.10. 2014 >> 12.00 – 17.00 >> delavnica
———–
10.10. 2014 >> 18.00 >> zaključna javna predstavitev rezultatov in druženje
———–
>> PROGRAM JAVNIH UVODNIH PREDAVANJ
———–
Boštjan Botas Kenda, dekan UL ALUO
Uvodni nagovor
———–

Narvika Bovcon in Aleš Vaupotič
Digitalna humanistika, novomedijska umetnost in vizualizacija podatkov
Projekt s področja digitalne humanistike se znajde pred problemom, kako za konkretno podatkovno zbirko načrtovati njej ustrezen način prikaza podatkov. Tovrstna naloga zahteva povezovanje znanj vsaj treh disciplin: humanistike, računalništva in grafičnega oblikovanja. Vmesnik, ki uporabnika vodi pri urejanju arhiva in iskanju, kot tudi zadnja stopnja vmesnika, tj. interaktivni, širšemu, celo laičnemu občinstvu namenjeni prikaz zadetkov, sta kot komunikacijska modula načrtovana upoštevajoč principe grafičnega oblikovanja, montaže gibljive slike in jezika novih medijev. V ozadju vizualizacije podatkov in informacijskega oblikovanja stoji diagramski model mišljenja. Predstavljen bo eksperimentalni projekt vizualizacije digitalne zbirke literarno zgodovinskih podatkov WomenWriters.

Aljaž Vindiš
Predstavitev podatkovno grafičnega projekta “Kam vpisati otroka
Skozi posebni projekt časopisa Dnevnik, ki se je ukvarjal z rezultati srednjih šol na maturi, bo okvirno predstavljen primer podatkovno-grafičnega projekta po posameznih fazah in s kakšnimi težavami se producent sooči na vsaki od njih. Gre za prvi celostni projekt z odprtimi podatki katere od slovenskih medijskih hiš; zbrani in urejeni podatki so bili v sklopu vsebine izdani v javno domeno, na podlagi njih pa so nato lahko drugi izvajali svoje analize. Kot tak predstavlja vzorčni primer za pravne omejitve prostega dostopa do podatkov, tehnične težave njihovega zbiranja in urejanja, možne napake v njihovi analizi in posledice, ki bi jih lahko povzročila “zgolj” neustrezna predstavitev ali manjko ustrezne kontekstualizacije.

Pika Novak
Družbeno odgovorna vizualizacija podatkov
Vizualizacija podatkov je prepletena v vse naše družbene sfere. Take ali drugačne predstavitve podatkov najdemo v politiki, novinarstvu, raziskovalnem delu, vseh znanstvenih področjih, umetnosti, vodenju podjetij… Postale so naš skupni jezik med različnimi strokami in posamezniki. Poleg tega imajo podatki in posledično vizualizacija le-teh v današnji družbi veliko moč prepričevanja. Prav zato smo skušali oblikovati proces, ki bi omogočal, da izkoristimo vse naštete lastnosti vizualizacije podatkov v družbeno korist. Predstavili bomo različne metode, ki nam pomagajo, da vizualiziramo podatke na tak način, da bi jih uporabili za družbeno odgovoren namen.

Tomaž Smrekar
Kako vizualno komunicirati uradne statistične informacije?
S pojavom svetovnega spleta je dobil Statistični urad RS (SURS) možnost neposrednega posredovanja uradnih statističnih informaciji splošni javnosti. To je pomemben element za razvoj demokracije. Statistična pismenost prebivalcev je manj razvita od statistične pismenosti tradicionalnih uporabniških skupin uradnih statističnih informacij (državni uslužbenci, novinarji). Prikazovanje statističnih informacij na način, ki je razumljiv tudi statistično slabše pismenim uporabnikom, je izziv, ki ga SURS rešuje tudi s prikazovanjem statističnih informacij s pomočjo spletnih orodij. Tipičen primer je prikaz prebivalstvene piramide, ki jo je SURS predstavil ob razpravi o staranju prebivalstva in posledicah.

Marco Di Norcia
Storitveno Oblikovanje kot orodje za informirane odločitve
Fusedrops je prva crowdfounding platforma namenjena iskanju rešitev s področja storitvenega oblikovanja. Je orodje, ki omogoča reševanje družbenih izzivov s povezovanjem civilne družbe, oblikovalcev in javnih služb preko aktivne participacije v odločevalskem procesu. Crowdfounding je eno najmočnejših orodij za demokratizacijo realizacije idej. Iz alternativnega vira financiranja se je hitro razvil v močan kolaborativni fenomen, ki dobro demonstrira, kako lahko vsakdo pripomore k izboljšanju družbenih razmer, dokler obstaja kolektivni duh. Crowdfunding je fenomen sodelovanja in ko-kreiranja, ki vodi h inovacijam.

Bor Klemenc Mencin
predstavitev projekta SIXPO
SIXPO je tridnevni dogodek, ki izpostavlja tematiko družbenih projektov, inovacij ter potenciala v regiji. Njegov namen je ozaveščati o aktualnih iniciativah, ki s svojim delovanjem v družbi želijo vključevati in aktivirati posameznike oz. skupine ljudi ter pripomorejo k ustvarjanju vrednosti tako mestom kot skupnostim.

Juuso Koponen
Uvodno predavanje v Data projekt
Informacijski oblikovalec Juuso Koponen je gostujoči predavatelj na Univerzi Aalto in na številnih drugih finskih univerzah. Je tudi zagrizen blogger na temo infografike in vizualizacij (at Informaatiomuotoilu.fi.). Poleg rednih predavanj na univerzah in dela na naročniških projektih, organizira v Helsinkih tudi letno konferenco o Vizualizaciji znanja.
V uvodnem predavanju bo predstavil svoje poglede na naslednje teme:
>> dodana družbena vrednost, ki jo generirajo kreativne industrije
>> prispevek odprtih podatkovnih sistemov k boljšem javnem in strokovnem razumevanju družbenih          izzivov
>> vloga vizualizacije podatkov pri  sprejemanju informiranih odločitev